gentcreativa

Historias de proyectos y experiencias que fomentan la innovación social, mediante emociones, cooperación y participación en un grupo.

Más ejemplos de creación via móvil

 

 

Tertulia1
Más ejemplos de creación via móvil
Esto es una muestra de lo que tratamos en la última Tertulia
Estamos recibiendo más  ejemplos. Nos llegan del Consejo Escolar de Cataluña (Generalitat).

 

 

Aunque no todos los casos que citan pueden valorarse como “actividades creativas”,

todos ofrecen sin duda buenas oportunidades para avanzar en este camino.

Por ahi se empieza.

Encontramos buenos ejemplos, tal vez faltarian buenos imitadores.

Aqui van pues los ejemplos (nos hemos tomado la libertad de resumir los informes de la administración):

++++

 

l’Institut Torre del Palau, de Terrassa,
Aqui fan l’enregistrament de

pràctiques d’anglès en un aeroport, el seguiment i

participació via Twitter en esdeveniments d’actualitat,

els contactes amb persones emprant diverses llengües

o les simulacions de la vida quotidiana.

Aqui els mòbils serveixen per aprendre fent.

Un altre exemple és la creació per part dels alumnes

d’una ruta urbana per conèixer el patrimoni industrial de Terrassa.

Altres exemples d’aprendre fent : la creació de robots i

el disseny d’apps en el marc del projec mSchools

++++

 

’Institut Josep Vallverdú, de les Borges Blanques,
Alumnes de 4t d’ESO, (projecte mSchools)
Projecte col·laboratiu de disseny d’aplicacions una app per a la
promoció turística i econòmica de la comarca de les Garrigues.

++++

 

 Col·legi Virolai, de Barcelona

Aqui utilitzen  el telèfon mòbil per enregistrar imatges i vídeos

per a activitats de geolocalització amb codis QR amb

el  Museu de Zoologia de Barcelona

Amb Twitter treballen en  poemes
amb els alumnes d’una escola de València,
També amb Twitter, alumnes de 4t d’ESO duen a terme un Congrés de
Biotecnologia i Biomedicina.
++++

Institut Pons d’Icart, de Tarragona,
Aqui fan servir els telèfons mòbils en activitats interdisciplinàries
de ciències i anglès i amb realitat augmentada.

Els alumnes fan servir l’aplicació WhatsApp a les classes per interaccionar

entre ells, comprovant plantejaments, hipòtesis o

resultats.

En el marc d’un projecte d’impuls a la lectura,

un còmic fet amb fotos de mòbil pels

mateixos alumnes explica com llegir i resoldre

problemes científics.

++++

Escola El Sitjar, de Linyola

Aqui, el projecte

consisteix en descriure un animal de granja i fer-ne un dibuix.

Cada alumne grava la seva veu amb el

mòbil o tauleta i llegeix la descripció.

Les gravacions es guarden al núvol mitjançant una

aplicació i es pengen al bloc del cicle mitjà.

Per a cada animal es genera també un codi QR, que

s’imprimeix i s’enganxa a cada dibuix.

Amb tots els dibuixos es realitza un mural al passadís

de l’escola perquè els alumnes d’altres cursos

puguin llegir el codi associat a cada animal amb el

dispositiu mòbil i així poden escoltar la

descripció sonora.

Aprenen i s’ho passen bé!

++++

 

L’Escola Rel, de Barcelona,

és un centre d’educació especial.

Amb el suport de l’Institut Municipal

d’Informàtica i l’Institut Municipal d’Educació,

l’Escola Rel du a terme un projecte d’hort urbà intel·ligent,

l’Smart Hort.

Mitjançant un telèfon

mòbil o una tauleta, els alumnes fan mesures de variables com la llum,

la temperatura o el grau d’humitat de la terra on hi ha les plantes,

connect en el reg quan és necessari, observen l’hort

amb la càmera i treballen en la detecció de la presència d’animals

a l’hort mitjançant sensors de moviment.

Els alumnes empren Scratch per confegir programes que analitzen les dades

proporcionades per sensors integrats a l’hort, controlar les accions i

generar les respostes necessàries.

La iniciativa Smart Hort és un exemple

integral de projecte educatiu, inclusió

social i treball cooperatiu i participatiu.

++++

 

 

Escoles Garbí Pere Vergés, de Badalona i Esplugues de Llobregat,

A ciències experimentals es fan servir les tauletes

com a eines de simulació i com a recurs per

documentar, fotografiar o registrar qualsevol pràctica o experiment.

En temes de llengua i comunicació s’usen com a eina de registre i lliurament

de treballs basats en exposicions orals.

A l’aula de tecnologia es disposa de robots que es

controlen mitjançant les tauletes.

L’entorn matemàtic GeoGebra permet explorar interactivament

les connexions entre àlgebra i geometria.
++++

 

Podeis mandarnos más ejemplos de trabajos en grupo que fomentan
la acción creativa en un entorno de TIC o de móviles

 

Navegación en la entrada única

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: